Imago-onderzoek

Het imago van een organisatie is uitermate belangrijk. De doelgroep wordt aan alle kanten door o.a. verschillende media beïnvloedt, en maakt de keuze veelal op basis van het imago. De beslissingen van potentiële klanten hangen dus af van de manier waarop de organisatie zich in de markt positioneert.

Om de kansen in de markt optimaal te benutten, zal een groot aantal beslissingen moeten worden genomen over de inrichting van de organisatie, de communicatie, de verkoop en de marketing. De begrippen identiteit, imago en positionering zijn hierbij zeer belangrijk

Het imago komt tot stand door ervaring(en) van de doelgroepen met de organisatie. XS2Quality heeft de kennis om dit imago representatief te kunnen onderzoeken. Onderzochte aspecten zijn hierbij onder andere: algehele uitstraling, betrouwbaarheid, flexibiliteit, prijsstelling en toegankelijkheid.

Vaak kunnen aspecten uit het imago-onderzoek opgenomen worden in het klanttevredenheidsonderzoek. Maar soms is dit niet mogelijk, wanneer u juist niet-klanten wenst te ondervragen.

Wij denken graag met u mee over de meest geschikte vorm. Neem gerust contact met ons op!